Monteverde (dag 10)

16 juli 2018 - Monteverde, Costa Rica

Het regent het regent de pannetjes worden nat...(heel typisch dat dit rijmpje nu ook het begin is van een thriller die Ruby nu aan het lezen is..) helaas is het blijven regenen vannacht en gaf het zelfs zo nu en dan een flinke donderslag. Maar oké....nu we hier toch zijn... We hadden thuis voor vandaag een sky walk excursie geboekt. Door het woud lopen over 5 hangbruggen die door de boomtoppen lopen. Super leuk als je metgezel (Ruby dus) last heeft van hoogtevrees! Vol goede moed stappen we s morgens de bus in die ons naar het betreffende woud zal brengen. Daar aangekomen maken we kennis met onze gids Andrey. Samen met nog een Nederlandse familie en twee besjes uit Florida (die blijven vertellen over het mooie weer daar maar vervolgens niet vooruit lijken te komen op de sneakers die ze hebben aangetrokken) trekken we het woud in. De eerste brug is de langste en de hoogste. We zien al snel brulapen en Andrey heeft een heuse lokroep! Terwijl we er familie apen van bovenaf bezichtigen ziet onze eigen Freek vonk een familie aap die wat beter te zien en fotograferen is. 0-1 voor Andrey. We gaan verder over de wiebelige brug en op het einde maakt Andrey foto's van ons.....de langste en hoogste brug hebben we gehad dus een fotomoment! We gaan verder en eerlijk is eerlijk Andrey weet super veel over het woud! We leren over bomen en planten, ruiken bessen en leren best veel over de natuur. Nou vertelde hij ook dat er een test kwam op het einde van de route...moet je ons net hebben!
Andrey weet precies waar een tarantula verstopt zit en pakt de telefoons van een ieder om daar een foto van te maken. We ontdekken een verstopte luiaard en helaas 5 bruggen verder en heel wat natuurschoon is het helaas voorbij. We stappen in de bus terug naar de lodge. We hadden nog een hele middag te gaan dus we eten snel wat crackers en stappen in de auto om zelf naar het nevelwoud " cloudforest" te gaan. We besluiten daar de route van 2 uur te lopen.
Wat een route!! Mooi maar op momenten ook afzien! De man bij de ingang heeft waarschijnlijk ook de titel fitnessinstructeur!! Steile paden omhoog en naar beneden....eindeloze trapjes op en af....het is fris, het regent en onze fles water is zo op. Helaas geen aap of luiaard gezien....wel de reden waarom ze het "cloudforest" noemen! We zijn op een gegeven moment echt in de wolken ( zijn we natuurlijk altijd al...). Terug bij de lodge besluiten we goed te gaan dineren. De broer van onze lodgehouder heeft een restaurant op loopafstand. We nemen de gok en schuiven daar aan. We hebben echt heerlijk gegeten en gaan zo tevreden naar bed!