Tortuguero dag 3

10 juli 2018 - Cahuita, Costa Rica

Vanochtend om half zes wakker geworden door het geluid van regen, vogels en volgens de brochure en reisbeschrijving brulapen (maar dat laatste kan net zo goed het geluid van het doorspoelen van de plee zijn geweest aangezien Ruby zo vaak moet pissen hier). Vandaag wordt geregeerd door regen, heel veel en harde regen. Het zicht wordt letterlijk beperkt door een muur van regen. Het regende in de ochtend zo hard dat zelfs de locals er geen heil in zagen dat de boottocht door het nationale park een succes zou worden. De tocht wordt twee uur verlaat. Intussen geeft de telefoon van Jos de brui eraan. Wat hij ook probeert, opladen doet hij niet meer. Jammer, want naast de route die hij met moeite in de telefoon via maps.me heeft geknald is hij zijn dagelijkse portie dumpert en pot schaken kwijt. De gebruikelijke fotos en videos van roel en tom (mocht de echte benaming niet gebruiken ivm meelezende kinderen maar jullie sjnappen wel waar jos op doelt) moet vanaf nu doorgestuurd worden naar de telefoon van Ruby......

De boottocht begint ondanks de verlating even regenachtig als de ochtend. Maar wat worden we getrakteerd op heel veel moois tijdens deze twee uur durende tocht. Zo zien we kaaimannen, aapjes, schildpadden, ara's en een hoop reptielen. De tocht wordt verfraaid door de haast mystieke weerspiegeling van het bovengrondse in het water.

Terug in het hotel blijft de harde regen een beetje een spelbreker. We wagen nog een poging om een strandwandeling te doen maar deze strandt dankzij de, je raadt het al, regen. Wel ff mooi meegepikt dat wij de enige twee waren die van een magnifiek vergezicht konden genieten, alleen met zijn tweeën op de kust van Costa rica. Het ging zowaar ook nog na 20 jaar enigszins romantisch te lijken ( gelukkig voor Jos deed de regen zijn intrede na 200 meter).

In de namiddag worden we uitbundig getrakteerd op een 1 uur durende haast suïcidaal saaie video en lezing over het voortbestaan van de schildpad en jaguar. Gelukkig werd dit voor Ruby gecompenseerd door een wandeling van wel 15 minuten in het flikkerbosje,
euhhh...kikkerbos. Na een paar beeldig plaatjes vastgelegd te hebben schuiven we aan voor het avondeten. Het eten bevalt goed hier tot nu.

As we are writing zitten we aan een kop koffie samen nog even terug te kijken op onze dag. Tot Morgen! P.s. van Ruby: geen foto's en video's doorsturen op mijn telefoon waar Jos op doelt.

1. Tommy:
    10 juli 2018
    @Jos: ik heb je een nieuwe Nokia besteld, met Snake voorgeïnstalleerd. Deze wordt in de loop van de week afgegeven in Cafe Mediterraneo in het lieflijke plaatsje Fortuna, als ik mij niet vergis op jullie route. Vraag naar Pepe. Als tegenprestatie gewoon even dat pakketje mee retour nemen. No questions asked. En doe Juan Martin de groeten van me; zeg hem maar dat ie een hijo de puta is en ik nog plata van hem krijg, anders kan ie plomo vreten!!!

@Ruby, wellicht even de NSFW-filter op jouw gsm aanzetten...
  2. Aylin en liv:
    10 juli 2018