Van Tortuguero naar Cahuita (dag 4)

11 juli 2018 - Cahuita, Costa Rica

Vanmorgen vroeg opgestaan....en inderdaad opgestaan want wakker dat waren we al!
Spullen ingepakt en ontbeten in de eetzaal. Om 9 uur moesten we klaar staan bij de boot om te vertrekken richting la Pavona. De hele groep stond al klaar ( want onze gids Carlos was steeds te vroeg) behalve....Carlos. Met wat vertraging gingen we met de boot naar de overstapplaats. Daar aangekomen bleek onze bus er nog niet te zijn. We merkten wat onrust bij onze "rode duivels" onder ons die bij de lunchplek (tevens laatste halte van onze tour) graag de "match" wilden kijken. Tot overmaat van ramp voor hen....en groot plezier van de rest van de groep, hing er een luiaard in een mast waardoor de hele bus stopte en iedere er weer uitspringt. Na een kwartier reden we verder en steeg de spanning bij onze Belgen. Bij de stop aangekomen stond het nog 0-0 en ging iedereen tevreden lunchen. Helaas voor de Belgen duurde deze rust niet lang want Frankrijk scoorde. Na afscheid te hebben genomen van een aantal mensen, stapten we met nog een stel in het busje die ons naar de autoverhuur bracht. Daar namen we onze Suzuki in ontvangst. Na wat probleempjes met het instellen van de navi gingen we dan zelf op pad! Het was ontzettend druk op de weg en dan met name het vrachtverkeer. In de buurt van Limon was de omgeving vooral gericht op industrie en transport. Toen we Limon uitreden kwamen we langzaam steeds meer in een caribisch ogende omgeving terecht. Een mooie route naar Cahuita vlak langs zee.
In cahuita aangekomen (zeer kleinschalig complex) wils onze lieve gastvrouw Paola direct wie wij waren en kregen wij een lief hutje/ huisje aangewezen direct tegenover de zee. Een fles wijn stond klaar en daar maakten wij na deze hele tocht dankbaar gebruik van.
Op haar aanwijzing zijn we zojuist in cahuita gaan eten bij een lekker Italiaans restaurantje.
Omdat we nu een koelkastje tot onze beschikking hebben zijn we na het eten wat "tico" bier gaan halen (Imperial) en wat water zodat we even vooruit kunnen!

1. Bart:
    11 juli 2018
    Caribisch gebied??? Waar zijn die mooie vrouwtjes met die slingers dan?