Onze planning....

20 juni 2018

Daar gaat ie dan.....onze reis naar Costa Rica!

Ons reisschema ziet er als volgt uit:

Vrijdag 6 juli: vertrek richting Amsterdam waar we de auto zullen parkeren en even een nacht goede nachtrust zullen nemen voor we aan onze reis zullen gaan beginnen (dat is het plan in ieder geval)

Zaterdag 7 juli: we vliegen van Amsterdam naar Mexico-Stad daar hebben we een tussenstop alvorens wij verder vliegen naar San-José de hoofdstad van Costa Rica! Wij zullen daar rond middernacht (lokale tijd) aankomen en direct via een transfer naar ons hotel in San -José gaan.

Zondag 8 juli: vandaag zullen we beginnen aan onze driedaagse excursie naar nationaal park Tortuguero. We zullen 4 uur in de bus zitten om vervolgens over te stappen op een boot die ons naar onze lodge zal brengen ( Laguna Tortuguero).

Maandag 9 juli: Het plan is om voor het ontbijt een boottocht te maken over de rivieren van het nationale park. In de middag hebben we een wandeltocht door de jungle op het programma staan.

Dinsdag 10 juli: Na het ontbijt stappen we op de boot richting Cano Blanco of La Pavona om vervolgens de transfer richting Guapiles te nemen waar onze huurauto zal staan. We rijden vervolgens via Limon naar Cahuita. (Bungalows Malu)

Woensdag 11 juli: Cahuita.

Donderdag 12 juli: Cahuita - Sarapiqui (Sarapiquis Rainforest Lodge).

Vrijdag 13 juli: Puerto viejo de Sarapiqui - La Fortuna / Arenal (Lomas del Volcan).

Zaterdag 14 juli: La Fortuna en omgeving.

Zondag 15 juli: La Fortuna - Monteverde. (Cala lodge)

Maandag 16 juli: Monteverde.

Dinsdag 17 juli: Monteverde - Rincon de la Vieja. (Canon Lodge).

Woensdag 18 juli: Rincon de la Vieja.

Donderdag 19 juli: Rincon de la Vieja - Samara (Hotel Giada).

Vrijdag en zaterdag 20 en 21 juli : Samara.

Zondag 22 juli: Samara - San - José .

Maandag 23 juli: San- José - vliegveld en via Panamastad (tussenstop) naar Amsterdam.

Zondag 24 juli: aankomst in Amsterdam!